התחברות לאתר
שלום אורח,
אנא הכנס את פרטיך:
אימייל  נא להזין את כתבות האימייל שלך על מנת להיזדהות למערכת
סיסמא  נא להזין את הסיסמא שלך על מנת להזדהות במערכת
לקוח חדש |  שכחתי סיסמא
יד 1

מדוע מומלץ לצרוך טונה בשילוב עם פעילות גופנית?

פעילות גופנית היא הבסיס של אורח חיים נכון ובריא. למעשה, זו אחת מאבני הבניין החשובות. במקביל, חשובה התזונה הבריאה. ואם רוצים לשלב את הטוב שבשני העולמות, מומלץ לצרוך טונה. נסביר מדוע זה חשוב וכמה פעמים בשבוע, לפחות, כדאי לאכול דגים. אימון נעים ובריא יותר – בכל גיל!

חלבונים בונים שרירים

אם אתם עומדים להיסחף הטרנד הפעילות הגופנית – הרווח כולו שלכם. מומלץ לילדים, בני נוער, מתבגרים, בוגרים ולבני גיל הזהב. פעילות בכל גיל ותזונה, ביחד זהו המתכון לאושר ובריאות. מאמני כושר מציעים אימונים אישיים, ישנם אימונים לקבוצות, מכוני כושר נוצצים. גם לגמוא בריכות מומלץ מאוד או לרוץ בקביעות ולהשתדל גם לחזק היטב את השרירים. גם מי שמתמקד בפעילות אירובית, זקוק/ה לשרירים שעומדים בסיבולת. וזו הסיבה הראשונה במעלה שבגינה מומלץ ליהנות מהדג הטעים, המשביע והמזין, טונה. מדובר על אוכל מהיר הכנה, שלא מצריך בישול וחימום. ומעבר לזה, מקבלים אספקה מעולה של חלבונים. וכדאי להדגיש שלא כל מזון שמכיל חלבון עשיר דיו עבור מי שמתאמן בקביעות. בטונה, כך מתברר, ריכוז מרשים של חלבון מלא. בצורה כזאת, אשפר להבטיח שהשרירים יקבלו את חומר הבניה החשוב כל כך. ורק להבהיר – זה לא הופך את מי שמבצע פעילות גופנית רגילה בהכרח לשרירן. כלומר גם לנשים שמתעמלות, מדובר על מרכיב חיוני לבריאות ותחזוקת הגוף.

גם ברזל וגם וויטמינים!

אם אתם מתעמלים אבל מרגישים לפעמים עייפים וחסרי מרץ, זה בדיוק בשבילכם. בהחלט יתכן מאוד שחסר לכם ברזל. זהו דבר שקל מאוד לבדוק ואפשר להתייעץ בעניין זה עם הרופא או הדיאטנית. על מנת לחזק את הגוף, להבטיח את בריאות הדם ואת פעילות ההמוגלובין ואספקת החמצן לרקמות, יש לדגים הרבה מה להציע. בפרט, טונה שנחשבת עשירה בברזל וכן בוויטמינים כדוגמת B12. מלבד עירנות ומרץ משופרים, מרכיבים תזונתיים אלה עוזרים לגוף ולשרירים להתאושש מפעילות, אפילו מאוד מאומצת.

מרגישים טוב? תרגישו טוב יותר...

כריך עם טונה לא קשה להכין. גם סלט עם ביצים ודג בריא אפשר לקחת לפני או אחרי אימון. מי שמתחיל להתאמן ולבצע פעילות גופנית מרגיש די מהר טוב יותר. בפרט כאשר האימונים נעשים בצורה מדורגת ולא מאומצת יתר על המידה. ומסתבר כי חומצות שומן מסוג אומגה 3, אשר קיימות בשפע בדגים תורמות לבריאות כללית וגם למצב הרוח! כן, זו חומצת שומן בריאה מאוד, אשר טובה ללב ולכלי הדם. השילוב עם פעילות גופנית טוב במיוחד, מעצים את מצב הרוח ובקיצור – להיט של ממש.

עשיר בנוגדי חמצון

קציצה מטונה, סלט ירקות בתוספת הנתחים הטעימים, יש אין ספור תצורות מהנות ומתכונים שאפשר להכין. ולספורטאים, לצד הכנה מהירה של ארוחה קלה, חשוב גם מזון עשיר בנוגדי חמצון. ואכן, נמצא כי גם את זאת מוצאים בדג הפופולרי. בקצרה, מדובר במרכיבים אשר מנטרלים נזקים של התחמצנות או חשיפה לקרינה ולחומרים נספים, המצויים באוויר. יש בכך תרומה לשיקום נזקים מיקרוסקופיים ותוך תאיים וגם תרומה לחיזוק מערכת החיסון.

האם צריך לאכול דגים בכל יום?

דגי הטונה ידועים בכך שהם דלים בשומן, כך שבמידה רבה, גם תוך כדי דיאטה אפשר, חשוב וכדאי לצרוך מהם. אפילו ילדים שלא כל כך אוהבים דגים, מגלים חיבה יתרה לנתחים העסיסיים. המומחים מסבירים כי חשוב לשלב בתזונה היום יומית, אך לא חיוני לצרוך בכל ארוחה או אפילו בכל יום. פעמיים עד שלוש בשבוע, ומרגישים הבדל מאוד גדול.