התחברות לאתר
שלום אורח,
אנא הכנס את פרטיך:
אימייל  נא להזין את כתבות האימייל שלך על מנת להיזדהות למערכת
סיסמא  נא להזין את הסיסמא שלך על מנת להזדהות במערכת
לקוח חדש |  שכחתי סיסמא
יד 1

רכישת טלפון נייד חדש אונליין באינטרנט

בקנייה מקוונת שתי ידיים מחליפות כרטיס אשראי ומוצרים באמצעות המחשב. בשורה התחתונה הקניות באתרים המקוונים יהיו כמעט תמיד זולות יותר מהקניות בחנויות הפיזיות. עם כל זאת, אין כמו להיכנס לחנות, לקבל שירות אישי, לבדוק את המכשיר, למשש אותו, לוודא שהגודל, המשקל, ושאר הפרמטרים שניתנים לתפישה באמצעות החושים, אכן מתאימים לצרכים שלכם.  

בימינו, התחרות בכול ענף היא קשה במיוחד, ובאופן מופלא זה נכון גם לעולם המכשירים הניידים. מוכרים רבים בחנויות יעשו הכול על מנת להציע לקהל הצרכנים מחירים נמוכים ואטרקטיביים כמו שמציעים האתרית המקוונים. משמעות הדבר היא שלא פעם המחיר הקמעונאי והמחיר המקוון לא יהיו שונים זה מזה, אלא אם כן האתר מקיים מבצע מסוים המיועד רק לעסקאות הנערכות ברשת.

ובכול זאת, האם רכישת טלפון חדש אונליין באינטרנט, עדיפה על פני החנויות הפיזיות? לשתי האפשרויות יש מספר יתרונות וחסרונות.

מה מציעה לכם הרכישה ברשת לעומת הרכישה בחנות?

  • הנחות – מדי פעם ובמהלך חגים ואירועים חשובים, מציעים אתרי הקנייה המקוונים מבצעי הנחות ודילים אטרקטיביים.
  • אפשרויות בחירה – שלא כמו בחנויות הפיזיות, האפשרויות לבחירת מכשירים ברשת הן כמעט בלתי מוגבלות. היקף הבחירה באתרי האינטרנט הוא ענק ובנוסף, לא כל חברה המייצרת מכשירים ניידים מוכרת אותם גם בחנויות הרגילות.
  • מדיניות החלפה – בעת המכירה חשוב לבדוק את מדיניות ההחלפה של המוכרים. לחנויות המקוונות ולחנויות הפיזיות אין בהכרח אותה מדיניות החלפה. מודעות לפרטי המדיניות תסייע לכם אם וכאשר יעלה הצורך להחזיר או להחליף את הטלפון שרכשתם.
  • מכשיר מקורי – יש אנשים שטוענים כי בהשוואה לחנויות הרגילות, ברוב המקרים הטלפון הנייד שייקנה באתר מקוון יהיה מקורי. זה לא בהכרח נכון, במיוחד אם מדובר בחנות ממותגת. בכול מקרה מומלץ לבדוק זאת היטב.
  • החזר כספי – בחנויות מקוונות רבות יש נהלים לגבי ההחזרים הכספיים והם לא פעם טובת הרוכשים. לעתים הקונה עשוי להידרש לשלם את דמי המשלוח בעת החזרת פריט פגום. דרישה זו הגיונית אם הקונה סתם כך מחליט להחזיר את הפריט, אבל לא כאשר הפריט שנרכש הוא לקוי. במצב זה, האחריות מוטלת על המוכר.

זוהי אחת הסיבות הטובות בגינן עדיף לקנות בחנות פיזית, שם בעת הצורך אפשר להגיע לחנות ולהניח את הפריט הפגום על הדלפק. עם זאת, שירות ׳אישי׳ כזה אינו נטול עלויות. ניהול חנות עולה כסף. עובדים, שירותים, שכר דירה, תחזוקה והמון עלויות אחרות באים לביטוי בעלות המכשיר שתקנו בחנות פיזית.

  • שירות – כאשר טלפון נייד שקניתם בחנות פיזית ממותגת, התקלקל או נשבר, ברוב המקרים ובעיקר אם ביטחתם את המכשיר, החנות תעביר עבורכם את הנייד שלכם למרכז שירות מורשה לתיקון התקלה ולא תצטרכו לגשת בעצמכם למרכז השירות. שירות זה לא ניתן לקבל מאתר מקוון.
  • לקנות במלוא החושים – כשאתם רוכשים את הנייד בחנות, אתם מוזמנים להתנסות, לבדוק, למשש, להרגיש את המשקל ואת החומר, ולבחור בנייד רק לאחר שכל החושים שלכם בחנו היטב את הפריט. באינטרנט אפשר כמובן לראות אבל לא לגעת.