התחברות לאתר
שלום אורח,
אנא הכנס את פרטיך:
אימייל  נא להזין את כתבות האימייל שלך על מנת להיזדהות למערכת
סיסמא  נא להזין את הסיסמא שלך על מנת להזדהות במערכת
לקוח חדש |  שכחתי סיסמא
יד 1

מה מבדיל בין טכנאי מקצועי לבין אחד שעדיף להימנע מקבלת שירות שלו?

מתי צריכים איש מקצוע שיגיע אלינו? לפעמים המחשב התקלקל ואנו צריכים טכנאי. אולי זו מכונת הכביסה שפתאום נוזלת או דוד חשמלי שמקצר. יש הרבה סוגים של תקלות שכדי לפתור אותן אנו זקוקים לטכנאי. אבל יש טכנאי ויש טכנאי והפעם, נבין בדיוק מה מבדיל בין טכנאי מקצועי ואמין לבין אחד שעדיף להתרחק ממנו כמו מאש.

מגיע מצויד ומוכן לכל תרחיש  

הסימן הראשון לכך שנמצא לפנינו טכנאי אמין ומקצועי הינו ההופעה והציוד. טכנאי שמגיע מרושל, ללא ארגז כלים או ציוד מינימלי הינו "איש מקצוע" במרכאות כפולות. טכנאי שמגיע מצויד בכלי עבודה, מקדחה מקיטה או כל ציוד אחר שמתאים לסוג העבודה ולמצבים שונים הוא רציני ומחויב למקצוע. לקוח לא אמור להמתין לטכנאי שיגיע, יסתכל ואז יקבע מועד אחר שבו הוא יגיע עם סט של בוקסות, מקדחה מקיטה, צב"ד (ציוד בדיקה) וכיוצא בזה.

עמידה בזמנים בלי איחורים ובלי סיפורים

סיכמתם עם טכנאי שיגיע אליכם ביום מסוים ובשעה מסוימת. השעה הגיע וחלפה ואתם יושבים ומחכים. סימן טוב זה בטח לא. אפילו אם יש משהו בלתי צפוי, אולי עיכוב אצל לקוח קודם, טכנאי מקצועי ואמין לא ישאיר לעולם לקוח באוויר. הוא יודיע אם יש עיכוב או איחור ויעשה כל מאמץ כדי להגיע בזמן. עמידה בזמנים בלי איחורים ובלי סיפורים – זה סטנדרט מקצועי שאליו כל טכנאי צריך לשאוף וזה השירות שאנו, כלקוחות, רוצים לקבל.

בירור צרכים מקדים

טכנאי מקצועי ואמין לא רק יגיע מצויד עם ארגז כלים, מקדחה מקיטה או כלי עבודה אחרים. טכנאי מקצועי ואמין ינסה תמיד לברר, עוד לפני שהוא מגיע, מהי המהות של התקלה. מהי בדיוק הבעיה. הרבה פעמים, הטכנאי יכול בצורה כזאת לאבחן מהי הבעיה וכמה זמן צפוי לארוך התיקון. לפעמים אפילו יכול הלקוח לבצע פעולה פשוטה בעצמו בכדי שהתקלה תסתדר.

טכנאי מקצועי ואמין שפניתם אליו בעבר והוא פתר תקלה מרחוק או ניסה לפחות להבין עם מה אתם מתמודדים, זהו הטכנאי שכדאי לפנות אליו גם בעתיד, בכל תקלה או שירות שצריכים. טכנאי שלא מתעניין, לא בודק, לא מנסה להבין מה קורה, יהיה בדרך כלל פחות מקצועי. זה אומנם לא הסימן היחיד, אבל כאשר זה מצטרף ליתר הדברים שאנו מתארים כאן, כדאי מאוד להתייחס לזה.

שקיפות במחירים ולא "נסתדר אחר כך"

פניתם לטכנאי וניסתם לברר כמה עולה תיקון. יתכן שהטכנאי לא יוכל לומר בדיוק מה יהיה המחיר כי לא בטוח שהתקלה עדיין ברורה די צרכה. יחד עם זאת, לגיטימי לקבל הערכה של מחיר או לפחות עלויות של סוגי תיקונים שיכולים להיות רלוונטיים. טכנאי שמבטל את שאלתו של הלקוח בנושא זה או מציע "להסתדר אחר כך" עשוי בסבירות גבוהה להתברר כלא אמין. הוגנות במחירים היא סימון היכר של איש מקצוע מצוין והגון.

אמינות ויושר, כך מזהים אותם

אמינות ויושר מבדילים ללא ספק בין טכנאי שתרצו להזמין לבין טכנאי שכדאי להתרחק ממנו. הרבה פעמים, כבר לפי טון הדיבור והשיחה המקדימה מרגישים שמהעבר השני של הקו נמצא טכנאי מעורר אמון וסימפטי. אך לא רק בכך מסתכמים הדברים. אמינות ויושר אפשר להסיק גם מהמלצות של לקוחות. מלבד זאת, טכנאי שלא מתחמק ממתן חשבונית, שלא מספר סיפורים או ממציא תירוצים הוא אדם אמין שלא מנסה לכופף את החוקים ולא מנסה לעגל פינות. מי שלא מעגל פינות, יבצע גם את התיקונים בצורה טובה ביותר.