התחברות לאתר
שלום אורח,
אנא הכנס את פרטיך:
אימייל  נא להזין את כתבות האימייל שלך על מנת להיזדהות למערכת
סיסמא  נא להזין את הסיסמא שלך על מנת להזדהות במערכת
לקוח חדש |  שכחתי סיסמא
יד 1

טיפים חשובים עבור מי שרוצה לפתוח עסק משלו בעתיד הקרוב

אפשר לפתוח עסק ולקוות לטוב אבל אפשר להתנהל חכם יותר. אפשר לשמוע על דרכים חכמות, שעזרו למיטב היזמים והעסקים להצליח. קבלו שורה של טיפים מועילים, במיוחד למי שרוצה לפתוח עסק משלו בעתיד הקרוב.

צרו שיתופי פעולה שמועילים לעסק

לא משנה איזה עסק אתם פותחים, שיתופי פעולה שמועילים לעסק ייקחו אתכם יותר גבוה ויותר רחוק. תוכלו לשקול למשל לפתוח עסק משפחתי, אם במשפחה שלכם יש מוטיבציה משותפת לעסק משגשג. אבל גם אם עסק משפחתי לא עומד על הפרק, שימו לב היטב לטיב האנשים שאתם שוכרים בתור עובדים, או כמנהלי משמרת ואפילו מזמינים כספקים. התנהלות נכונה מבחינה עסקית וחברתית, אפילו עם בעלי עסקים סמוכים, תמיד משחקת לטובתכם ומועילה לעסק.

כלל חיוני לכניסה לעסקים ברגל ימין

אם אתם מתלבטים לגבי סוג העסק שברצונכם להקים, קבלו טיפ חשוב מאוד: לכו על כיוון שבו יש לכם אמביציה מיוחדת או ערך מוסף. חשבו על כישרון שיש לכם או ידע שאין לרבים אחרים. עסקים שמנועים על ידי דרייב חזק של בעל העסק מצליחים לעבור יותר בקלות גם תקופת התבססות לא קלה. ויותר מכך, כאשר יש לכם ערך מוסף או יתרון על פני המתחרים, די מהר המסר הזה יעבור לקהל היעד (אם רק תשווקו נכון).

כרית ביטחון פיננסית חשובה לעסק מתחיל

לעולם אל תפתחו עסק כאשר אתם מניחים שבתוך חודש חודשיים אתם מתחילים לראות רווחים עצומים. אפילו עסקים מצליחים מאוד צריכים זמן כדי להגיע לאיזון. איזון פיננסי זה אותה הנקודה שבה ההכנסות נושקות להוצאות. זה יכול לקחת זמן וחשוב שתהיה לכם כרית ביטחון פיננסי. בהתחלה משקיעים הרבה בהוצאות שיווק, בהקמת פס ייצור, שכירת מקום, מלאי, בהכשרת עובדים ושאר תהליכי למידה. עסקים רבים נסגרים רגע לפני ההצלחה, פשוט מפני שהם לא דאגו מראש לכרית ביטחון פיננסית, בדמות השקעה ראשונות או אשראי עסקי.

הגדירו היטב את הלקוחות שלכם

לא משנה אם אתם מקימים עסק משפחתי, מפעל גדול או עסק של איש אחד, עוד לפני שאתם פותחים עסק חשוב שתגדירו היטב את הלקוחות שלכם. במילים אחרות, תמיד דעו למי אתם פונים. אמנם יש עסקים שקהל המטרה שלכם כולל לקוחות מאוד מגוונים אבל בדרך כלל, עסק לא פונה "לכולם". אם ניקח קייטרינג למשל, הוא יכול לפנות לקהל של חתונות ואירועים אך יש חברות אחרות שיעדיפו לפנות לקהל יעד עסקי (זה נקרא קייטרינג לעסקים). יש חברות הסעדה שמתמחות במתוקים למסיבות ויש שיציעו קייטרינג חלבי או צמחוני ואז – כמובן שקהל יעד מאובחן וברור יעזור לכם לחדד מסרים ולשווק נכון יותר.

תמיד היו מחוברים לצרכים שקיימים בשוק

בכל עסק חדש חשוב ללמוד כמה שיותר מהר את צרכי השוק. חקר שוק ניתן לבצע בעזרת חברה מתמחה אך ניתן לבדוק את צרכי השוק גם באופן עצמאי, תוך שימוש בכלים כמו רשתות חברתיות, יועצים עסקיים וכדומה. זה עיקרון שתמיד צריך לזכור, גם בהמשך הדרך, תמיד לחפש צרכים נוספים, שרלוונטיים לעסק שלכם. כמו כן, תוך כדי צמיחת העסק, הקפידו מאוד להתרענן ולחדש. הלקוחות מאוד אוהבים את זה וכך ניתן גם להגדיל את מעגל הלקוחות.

שווקו במגוון ערוצים

כבר לפני פתיחת העסק, ערכו תוכנית שיווקית. חשבו היטב למי אתם מוכרים, למי אתם פונים ומכך הבינו באילו ערוצים תוכלו למשוך את תשומת ליבם של הלקוחות הפוטנציאליים. שווקו את עצמכם בכל מיני ערוצים, מקומונים, עיתונים, שלטי חוצות, אתרי אינטרנט, מדיה חברתית, סרטוני תדמית. עם הזמן, תראו אילו ערוצי שיווק אפקטיביים עבורכם באופן מיוחד.