התחברות לאתר
שלום אורח,
אנא הכנס את פרטיך:
אימייל  נא להזין את כתבות האימייל שלך על מנת להיזדהות למערכת
סיסמא  נא להזין את הסיסמא שלך על מנת להזדהות במערכת
לקוח חדש |  שכחתי סיסמא
יד 1

תזונה נכונה לפי חנוך רידר

המודעות להשפעה הרבה של תזונה על הבריאות שלנו גבוהה מאוד, ואם לוקחים בחשבון שבנוסף תזונה משפיעה גם על המראה החיצוני שלנו, שלכשעצמו משפיע על הדימוי העצמי במידה ניכרת, קל להבין מדוע רבים כל כך שואפים לאכול "נכון" - אם כי לא תמיד ישנו גם הידע לגבי עקרונות התזונה הנכונה. חנוך רידר, הבעלים לשעבר של רשת איל מקיאג' בישראל, מפרט מהו הבסיס של תזונה מאוזנת ומספק המלצות לאכילה נכונה.

להפחית את כמויות המזון המעובד

מזון מעובד אולי קל להכנה וחוסך זמן, משאב יקר ערך בימינו, אבל חנוך רידר מזכיר שמאכלים מעובדים, מכל הסוגים, מכילים במקרים רבים כמויות עצומות של סוכר ו/או מלח, עוברים תהליכים שונים שמצמצמים משמעותית את המרכיבים התזונתיים החיוביים (כמו למשל ויטמינים) ולפעמים יש בהם גם חומרים כימיים מיותרים - ועל כן מומלץ להמעיט בהם.

5 מנות של פירות וירקות

בעולם של היום ישנו מגוון רחב של דיאטות והאפשרויות כמעט אינסופיות, אבל יש גם מכנה משותף: פירות וירקות הם תמיד הבסיס לתזונה נכונה, כשההמלצה היא 5 מנות של פירות וירקות מגוונים (מנה נחשבת 100 גרם).

הגיוון חשוב מאוד, שכן כל פרי וכל ירק מספק מרכיבים חיוניים אחרים, ולמי שלא רוצה להתעמק באיכויות הספציפיות של כל פרי וכל ירק, ממליץ חנוך רידר על טיפ פשוט: לאכול 5 מנות של פירות וירקות בצבעים שונים (העיקריים הם ירוק, אדום וכתום, ויש גם צהוב, לבן וסגול).

להרבות בסיבים תזונתיים

בין כל המרכיבים החיוביים שיש בפירות וירקות ניתן לציין את הסיבים התזונתיים, אבל כדי להגיע לכמות היומית הרצויה שלהם (30-40 גרם לגברים, 20-25 גרם לנשים) חשוב להרבות במאכלים נוספים שעשירים במרכיב זה: קטניות מסוגים שונים (חומוס, שעועית, עדשים, סויה, אפונה), דגני בוקר מסוגים מתאימים, קמח מחיטה מלאה ועוד.

כדאי לציין שלסיבים התזונתיים שלל תפקידים ובהם תרומה לתפקוד תקין של המעיים ושל מערכת העיכול, מניעת עצירות ויצירת תחושת שובע. בנוסף הם מסייעים לאזן רמות סוכר וכולסטרול בדם.

מה תורמים לנו המים?

שתיית מים תורמת לבריאות העור ומונעים התקמטות והתבגרות מואצת שלו, מפחיתה את הסיכון ללקות בסוגים שונים של סרטן, מפחיתה מיגרנות, מאטה את שחיקת הדיסקים בעמוד השדרה, מחזקת תהליכי סילוק פסולת מהגוף ומצמצמת תופעות כמו התכווצויות שרירים ועייפות - בהתאם מומלץ לשתות 10-12 כוסות מים ביום.

איך לאכול נכון לפי חנוך רידר?

תזונה נכונה כוללת לא רק מאכלים בעלי ערך תזונתי חיובי אלא גם הרגלי אכילה נכונים. בפרט ממליץ חנוך רידר על אימוץ הכללים הבאים שהציע הרמב"ם כבר במאה ה-12 לכל מי שרוצה ליהנות מחיים בריאים:

* לאכול אך ורק בישיבה - אכילה בעמידה היא במקרים רבים בלתי מודעת ובעיקר יש הרבה פחות שליטה על כמות המזון שנכנסת לגוף.

* להפסיק לאכול עוד לפני ש"מתפוצצים" - והסיבה לכך היא שמנגנון השובע שלנו תמיד זקוק לפרק זמן מסוים על-מנת להעביר למוח את המידע החיוני, ולכן במקרים רבים אנחנו ממשיכים לאכול למרות שכבר שבענו (כי המוח עדיין לא קיבל את האיתות).

* ארוחת בוקר עשירה, מנות קטנות בסוף היום - ארוחת בוקר עשירה מספקת לגוף אנרגיה חשובה ומצמצמם את הסיכון לכאבי ראש, עייפות וקשיי קשב וריכוז במהלך היום. לעומת זאת ארוחות כבדות בסוף היום פוגמות באיכות השינה ומומלץ להימנע מהן.

* בלי דיאטות כסאח - גם כשישנו עודף משקל משמעותי, חשוב לרזות באופן הדרגתי, מבוקר ובריא, עם תזונה שכוללת את כל המרכיבים התזונתיים החיוניים לגוף. דיאטה שכזו היא גם בעלת סיכויי הצלחה גבוהים יותר לטווח הארוך.